Årsmöte Civilförsvarsförbundet Dalarna

Civilförsvarsförbundet i Dalarna har hållit årsmöte i Falun. Jan Hed omvaldes till ordförande. Omval blev det även av Anna Maria Dahlman vice ordförande, Kent-Ove Strömstedt kassör och Lena Sköld sekreterare.

Dagen gav också deltagande föreningar möjlighet att dela med sig av de olika projekt som är på gång och jobba vidare med samverkan för distriktets Frivilliga Resursgrupper (FRG)

Som gästföreläsare hade vi Carolina Angelis som berättade om CYBERSÄKERHET. Detta högaktuella ämne belystes på ett synnerligen medryckande sätt. Efter sitt arbete på försvarets radioanstalt FRA och vid MUST samt med säkerhetsarbete hos storföretag hade Carolina många intressanta anekdoter från verkligheten att berätta. Hon belyste olika aspekter av informationsinhämtning/spioneri i vår värld som påverkar oss alla. Som avslutning fick vi  goda tips för eget bruk. Vi bör verkligen se över säkerhetsinställningarna på våra mobiler och datorer! Tänk vilka spår vi gör i den virtuella världen!

civil_2018
Bild på Carolina Angelis och Kent-Ove Strömstedt